Wikia

Grand Theft Auto Wiki

Tommy Vercetti

515pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tommy Vercetti.jpg

Tommy Vercetti

Tommy Vercetti speelt de hoofdrol in GTA Vice City. In de games is hij ingesproken door Ray Liotta.

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat bepaalde details van de plot en/of de afloop van de storyline.

Tommy is een crimineel die net 15 jaar gezeten heeft. Zijn oude baas ,Sonny Forelli, stuurt hem naar Vice City voor een drugsdeal. Tijdens de deal lopen ze echter in een hinderlaag, waarbij Ricardo Diaz, die Tommy later in het spel ontmoet de dader is. De enige die het bloedbad overleven zijn Tommy en Ken Rosenberg. Tommy moet het geld en de drugs terugkrijgen, om de woede van Sonny Forelli te ontlopen. De enige manier om dit te doen is door de personen te vinden die achter de hinderlaag zaten. Ondertussen werkt hij zich omhoog in de criminele wereld van Vice City. Door het werk voor sleutelfiguren in de stad op te knappen (Diaz, Cortez, Mitch Baker e.a.) wint hij aan invloed en vertrouwen. Door het aanschaffen en zich toe-eigenen van onroerend goed door de hele stad investeert hij zijn geld slim en verzekert zich van nog meer inkomen en macht. Dit leidt tot een onvermijdelijke confrontatie met Sonny, waar hij verraden wordt door de nummer twee van de organisatie, Lance Vance. Na het uitschakelen van zowel de verraders als zijn oude werkgever uit Liberty City, ligt het hele Vice City aan zijn voeten.

Dit artikel is een beginnetje over Tommy Vercetti. U wordt uitgenodigd op bewerk te klikken om uw kennis aan dit artikel toe te voegen. Crystal txt.png
Grand Theft Auto: Vice City
Locaties Vice City  · Vice Beach  · Leaf Links  · Prawn Island  · Starfish Island  · Vice City Mainland
Personages Tommy Vercetti  · Sonny Forelli  · Lance Vance  · Ken Rosenberg  · Kent Paul
Overige Voertuigen  · Wapens  · Radio Stations

Around Wikia's network

Random Wiki